4

Sampai bila?

with 2 comments

This boredom led me to read more blogs of people I don’t even know. Somehow, I came across this blog, in particular this post, which is of interest to me. Bring it on…

Selama ni tak pernah pun aku komplen kat sape2. Apa yang dah aku alami aku pendam sorang2 jer. Wat apa nak citer kat orang tapi kali ni entah..aku rasa macam kan meletup jer kepala aku ni. Dah 4 tahun aku keje kat sini, selama 4 tahun itu jugak la aku masih jadi penolong. Gaji tak naik, cuti tahunan tak naik, dah tu, elaun pulak dier potong. Entah nak jadi apa tempat ni pun aku tak tau lah. Nak kata tak maju, tak mungkin jugak.

Aku keje sebagai penolong pengurus. Bunyik jer macam hebat tapi keje dier tak penah buat aku rasa hebat. Apa yang aku buat selama ni asyik nak tolong buat keje orang je. Macam tak trust aku pulak. Mungkin bagi mereka aku ni tak bagus kot? Dah empat tahun beb, empat tahun! Mase blaja dulu, aku angan2 lah nak dapat keje yg jauh lebih baik dari apa yg ku buat masa ni. Aku dah dapat master pun ni jugak la keje aku. Macam tak bersyukur pulak aku ni yek? Astaghfirullah. Mula2 keje tu bukan main sronok sakan aku. Bila dah dekat nak 6 bulan, aku dah mula raser yang keje aku buat ni tak sesuai ngan aku. Habih keringat aku nak cari keje kat tempat lain tapi blom ada rezki lagi. Aku tak kata lah kengkawan kat ofis ni tak baik, they all sangat2 lah sekepala ngan aku. Tapi boss aku ni, fuhh, bagaikan api dalam sekam, bagaikan musuh dalam selimut! Aku nak kata aku benci kat dier tak elok jugak kan? Bukan apa, keje2 yang dier bagik kat aku sungguh meruntuhkan motivasi aku sejak dier menjadi boss. Nak mogok nanti tak dapat nak isi perut pulak. Aku ni pulak, yang jenis makan 4 kali satu hari. Badan pun membesar macam giant. Hish..haru nyerrr. Patut lah aku blom ada awek sampai ni. Eh…lebih info pulak nih..

Penah one time aku dipilih untuk intebiu pekerja baru. Budak ni nak aku tolong dier dapatkan keje kat tempat aku. Ntah apa yang dier suka sangat ngan tempat ni pun aku tak tau la. Aku pun macam lah bole tolong. Ye laaa, kan aku ni penolong jer. Kesian budak tu. Tak dapat jugak dier kat sini. Baik lah kau cari keje kat lain dek, naya engkau kalau kat sini nih.

Maser ni boss aku takde, outstation. Ini la kesempatan aku nak update blog aku nih. Aku baru jer terima emel dari dier. Boss keparat tuh. Bukannya satu perkara dier nak aku selesaikan minggu ni, ada 8 perkara beb! Apa takde org lain lagi ke nak tolong dier buat keje2 nih? Celaka punya boss.

Bila la aku nak pindah dari sini? Kalau nak ikutkan hati aku nak sangat berhenti. Tapi siapa nak jaga makan minum mak dan abah? Tu yang aku kena fikirkan jugak. Tak leh lah aku ni syok sendiri sangat.

Keparat punya boss…Sampai bila hah?!!!

Hmm…smells so familiar. I second his opinion!

Written by ezann

November 28, 2006 at 3:35 pm

Posted in Anger

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. hello ezann,

    strong entries. focused posts. although its kinda new but i begin to like your blog. u ni dari mana? may i know?

    jetski_ku

    November 28, 2006 at 4:53 pm

  2. hello jetski_ku,

    thanks for your interest. i think it’s transparent enough that im from brunei.

    ezann

    November 29, 2006 at 8:45 am


Leave a Reply

